Кинозвезди и обикновени жени лудеят по роклята "Галакси"
19 Ноември 2005, Събота
Автор: Burgas Info
Нейната тайна се крие в подплатата, оформена като мини-корсет, който пристяга съвсем нежно талията и ханша
Забравете малката черна рокля - кодовата дума на сезона е роклята "Галакси". Тя е едновременно секси и шик, обясняват модните критици, като припомнят, че сексапилът през последните години е означавал просто максимално разголена плът (пример: Виктория Бекъм в нейните рокли от Кавали).
Истинският сексапил обаче - както са знаели повечето жени през 50-те, а ние започваме да осъзнаваме чак сега, - е повече в това, което прикриваш, отколкото в онова, което излагаш на показ.
Днешната мода е почерпила доста вдъхновение от филмите на Хичкок и една от любимите му актриси Грейс Кели, загинала трагично на 52-годишна възраст.
Покойната принцеса на Монако е била муза за легендарни моделиери като Валентино, Оскар де ла Рента, Карл Лагерфелд.
Най-очевидният поклон пред нейния стил в началото на XXI век обаче е роклята "Галакси" на Ролан Муре (RolandMouret.co.uk).
Модните издания я наричат "извънземната дреха", смятат я за задължителна - поне за гардероба на известните жени - и предричат, че тя
ще властва и през сезона пролет-лято 2006.
Истинската тайна на този модел, вдъхновен от Париж през 40-те, е подплатата - тя е конструирана като старомодните корсети, но обгръща талията и ханша доста по-нежно от тях.
Вместо торсът да бъде стяган като в менгеме, е използвана еластичната френска материя "Пауърмеш" (Powermesh), характерна за бельото през 50-те - тя "сплесква" стомаха и придава на фигурата силуета на пясъчен часовник.
"Галакси" напомня не само за Грейс Кели - силуетът е типичен и за Мерилин Монро в "Някои го предпочитат горещо", и за Типи Хедрен в "Птиците".
Първите й почитателки и рекламни лица на червения килим бяха също актриси -
Деми Мур, Кийра Найтли, Камерън Диас.
Всички журналисти, които пишат за нея през последните дни, изтъкват, че е невъзможно да се намери по магазините - а там където получават по няколко десетки бройки, вече имат списъци със стотици имена на нетърпеливи чакащи.
Версията за следващия сезон с кодово име "Титаний" (Titanium), изработена от ластичен памук, е разпродадена предварително - много преди роклите да пристигнат в търговските складове. (Вж. най-новата колекция на Муре в Style.com).
Според сп. "Харпърс базар" популярността й се дължи на схващането, че моделът е подходящ за всяка фигура - подчертава извивките и прикрива недостатъците.
Допълнително предимство са едва загатнатите ръкави, които покриват и оптически разширяват раменете, а оттам и подчертават тънката талия.
Хвалят я, че върши работата на пластичния хирург -
изсмуква тлъстините от кръста, оформя бедрата, стяга задните части, повдига бюста.
Подобни дрехи и аксесоари придобиват култов статут само защото остават недостъпни за широката публика. Вие лично сигурно никога няма да притежавате истинска "Галакси", дори ако разполагате с нужната сума.
Модни експерти вече измислиха и термин за това - "Uber Premium", с който назовават всяка стока, която повечето жени никога няма да притежават, не само по финансови причини, а и защото не са били поканени да си я купят или са закъснели прекалено, обяснява TrendWatching.com.
Представата ни за тази мегарокля всъщност се свързва най-вече с естонската манекенка Кармен Кас, която носеше оригиналната версия на модния подиум преди девет месеца, а модните редактори от Манхатън до Мелбърн се прескачаха, за да стигнат до единствените тогава екземпляри и да ги заснемат първи за своите списания, припомня британската преса.
Актрисата Рейчъл Уайз я избра за премиерата на новия си филм "The Constant Gardener", но носеше леко видоизменена версия - малко по-дълга, различен цвят (оригиналът е в туид, тъмнокафяво и синьо), надиплена в долната част и по-добре скроена в ръкавите.
Очевидно "Галакси" е еволюирала - а роклята от ново поколение, наречена "Титаний" от самия Муре, ще струва по-скъпо (975 лири стерлинги вместо досегашните 800) и ще е последната.
Дизайнерът проби през последните четири години и оттогава постоянно е сред номинираните (и лауреатите) на различни отличия - вкл. на тазгодишните британски награди за мода, раздадени тези дни.
Син на френски касапин и сервитьорка,
той е роден през 1961 г. в Лурд, а преди да стане моделиер, е работил като артистичен директор на Робер Клержер, модел на Жан-Пол Готие и стилист във френското издание на сп. "Гламър".
През 1994 г. се мести да живее в Лондон и отваря в "Сохо" модерния бар "Фрийдъм" (Свобода). Именно там се запознава с корифеи като Алекзандър Маккуин, Кати Ингланд и Хюсеин Шалаян.
Първата си колекция представя през 1998 г. на Лондонската седмица на модата, където печели овации и първата си корица - на "Collezioni".
15-те облекла са ръчна изработка, без кройки, конструирани чрез умело драпиране на плата по тялото с помощта на игли за шапки и тик-так копчета.
Роланд запазва техниката си тип "надипляне на 1 кв. метър плат", но я усъвършенства. През 2000 г. той се запознава с бъдещата си творческа партньорка Шарай Майърс и богатия й съпруг Андре.
"Беше като любов от пръв поглед. Мъжът й я насърчи да работи с мен и станахме като семейство - а фирмата беше нашето бебе. Понякога мислим еднакво, друг път се караме като куче и котка. Може би е и от произхода - тя е кротка шотландка, аз съм бесен французин, при това мъж", спомня си дизайнерът.
Двойката се съгласява да финансира начинанията му, което позволява на Муре да покаже колекциите си в Ню Йорк, редом с основните играчи в бранша.
Междувременно "Галакси" продължава по обичайната траектория - от А в Б потребителската група, с имитации от черен ластичен сатен, които струват 20 пъти по-евтино от оригинала.
Той пък си остава недостъпен - дори свръх-"Uber Premium", предвид факта, че в края на октомври Муре напусна собствената си модна къща заради творчески различия с Шарай Майърс и мъжа й, които притежават 100% от бизнеса и дори правата върху името на дизайнера.
Забравете малката черна рокля - кодовата дума на сезона е роклята "Галакси". Тя е едновременно секси и шик, обясняват модните критици, като припомнят, че сексапилът през последните години е означавал просто максимално разголена плът (пример: Виктория Бекъм в нейните рокли от Кавали).
Истинският сексапил обаче - както са знаели повечето жени през 50-те, а ние започваме да осъзнаваме чак сега, - е повече в това, което прикриваш, отколкото в онова, което излагаш на показ.
Днешната мода е почерпила доста вдъхновение от филмите на Хичкок и една от любимите му актриси Грейс Кели, загинала трагично на 52-годишна възраст.
Покойната принцеса на Монако е била муза за легендарни моделиери като Валентино, Оскар де ла Рента, Карл Лагерфелд.
Най-очевидният поклон пред нейния стил в началото на XXI век обаче е роклята "Галакси" на Ролан Муре (RolandMouret.co.uk).
Модните издания я наричат "извънземната дреха", смятат я за задължителна - поне за гардероба на известните жени - и предричат, че тя
ще властва и през сезона пролет-лято 2006.
Истинската тайна на този модел, вдъхновен от Париж през 40-те, е подплатата - тя е конструирана като старомодните корсети, но обгръща талията и ханша доста по-нежно от тях.
Вместо торсът да бъде стяган като в менгеме, е използвана еластичната френска материя "Пауърмеш" (Powermesh), характерна за бельото през 50-те - тя "сплесква" стомаха и придава на фигурата силуета на пясъчен часовник.
"Галакси" напомня не само за Грейс Кели - силуетът е типичен и за Мерилин Монро в "Някои го предпочитат горещо", и за Типи Хедрен в "Птиците".
Първите й почитателки и рекламни лица на червения килим бяха също актриси -
Деми Мур, Кийра Найтли, Камерън Диас.
Всички журналисти, които пишат за нея през последните дни, изтъкват, че е невъзможно да се намери по магазините - а там където получават по няколко десетки бройки, вече имат списъци със стотици имена на нетърпеливи чакащи.
Версията за следващия сезон с кодово име "Титаний" (Titanium), изработена от ластичен памук, е разпродадена предварително - много преди роклите да пристигнат в търговските складове. (Вж. най-новата колекция на Муре в Style.com).
Според сп. "Харпърс базар" популярността й се дължи на схващането, че моделът е подходящ за всяка фигура - подчертава извивките и прикрива недостатъците.
Допълнително предимство са едва загатнатите ръкави, които покриват и оптически разширяват раменете, а оттам и подчертават тънката талия.
Хвалят я, че върши работата на пластичния хирург -
изсмуква тлъстините от кръста, оформя бедрата, стяга задните части, повдига бюста.
Подобни дрехи и аксесоари придобиват култов статут само защото остават недостъпни за широката публика. Вие лично сигурно никога няма да притежавате истинска "Галакси", дори ако разполагате с нужната сума.
Модни експерти вече измислиха и термин за това - "Uber Premium", с който назовават всяка стока, която повечето жени никога няма да притежават, не само по финансови причини, а и защото не са били поканени да си я купят или са закъснели прекалено, обяснява TrendWatching.com.
Представата ни за тази мегарокля всъщност се свързва най-вече с естонската манекенка Кармен Кас, която носеше оригиналната версия на модния подиум преди девет месеца, а модните редактори от Манхатън до Мелбърн се прескачаха, за да стигнат до единствените тогава екземпляри и да ги заснемат първи за своите списания, припомня британската преса.
Актрисата Рейчъл Уайз я избра за премиерата на новия си филм "The Constant Gardener", но носеше леко видоизменена версия - малко по-дълга, различен цвят (оригиналът е в туид, тъмнокафяво и синьо), надиплена в долната част и по-добре скроена в ръкавите.
Очевидно "Галакси" е еволюирала - а роклята от ново поколение, наречена "Титаний" от самия Муре, ще струва по-скъпо (975 лири стерлинги вместо досегашните 800) и ще е последната.
Дизайнерът проби през последните четири години и оттогава постоянно е сред номинираните (и лауреатите) на различни отличия - вкл. на тазгодишните британски награди за мода, раздадени тези дни.
Син на френски касапин и сервитьорка,
той е роден през 1961 г. в Лурд, а преди да стане моделиер, е работил като артистичен директор на Робер Клержер, модел на Жан-Пол Готие и стилист във френското издание на сп. "Гламър".
През 1994 г. се мести да живее в Лондон и отваря в "Сохо" модерния бар "Фрийдъм" (Свобода). Именно там се запознава с корифеи като Алекзандър Маккуин, Кати Ингланд и Хюсеин Шалаян.
Първата си колекция представя през 1998 г. на Лондонската седмица на модата, където печели овации и първата си корица - на "Collezioni".
15-те облекла са ръчна изработка, без кройки, конструирани чрез умело драпиране на плата по тялото с помощта на игли за шапки и тик-так копчета.
Роланд запазва техниката си тип "надипляне на 1 кв. метър плат", но я усъвършенства. През 2000 г. той се запознава с бъдещата си творческа партньорка Шарай Майърс и богатия й съпруг Андре.
"Беше като любов от пръв поглед. Мъжът й я насърчи да работи с мен и станахме като семейство - а фирмата беше нашето бебе. Понякога мислим еднакво, друг път се караме като куче и котка. Може би е и от произхода - тя е кротка шотландка, аз съм бесен французин, при това мъж", спомня си дизайнерът.
Двойката се съгласява да финансира начинанията му, което позволява на Муре да покаже колекциите си в Ню Йорк, редом с основните играчи в бранша.
Междувременно "Галакси" продължава по обичайната траектория - от А в Б потребителската група, с имитации от черен ластичен сатен, които струват 20 пъти по-евтино от оригинала.
Той пък си остава недостъпен - дори свръх-"Uber Premium", предвид факта, че в края на октомври Муре напусна собствената си модна къща заради творчески различия с Шарай Майърс и мъжа й, които притежават 100% от бизнеса и дори правата върху името на дизайнера.
Прочетено: 3292 пъти