ЖЕРТВИ НА МОДАТА
26 Март 2012, Понеделник
Автор: Кристина Добрева, студент БСУ
Преди месец, по време на Седмицата на модата в Ню Йорк, зад кулисите на дефилето, представящо колекцията за есента на 2012 г., Tоми Хилфигер бе изненадан неприятно от разследващия репортер на "Ей Би Си Нюз" Брайън Рос.
Покрай многото светски блясък и лустросан фалш, репортетът успя да зададе въпрос, който очевидно свари дизайнера неподготвен. Хилфигер бе попитан, дали все още използва фабриката в Бангладеш, в която през 2010 г. пожар уби 29 човека.
Неуморните работници там са буквално жертви на модата и получават за работата си във фабриките на големите модни компании едва 21 цента на час.
Отговорът на Томи тогава беше: "Мога да ви кажа, че ние вече не произвеждаме дрехи в тези фабрики". Но след тази категоричност екипът и камерата на Рос са изхвърлени от територията на шоуто от охраната на дизайнера, защото репортерът знае истината – Хилфигер все още използва същата фабрика!
Няколко дни след интервюто дизайнерът се извини на "Ей Би Си Нюз" за неволната "грешка" и ангажира себе си и компанията майка - Phillips Van Heusen да отделят 1 000 000 долара за реформи, гарантиращи безопасността и правата на труд на работниците във фабриката.
Дано лицемерието на модния свят намали броя на жертвите, които взема, защото би било жалко човешката суета да се окаже по-скъпа от човешкия живот.
Tоми Хилфигер
Кариерата на дизайнера е перфектен пример за това колко добре се харчи идеята за Америка, въпреки световната криза и рухването на американската мечта.
Около 70 процента от приходите на компанията са от продажби извън САЩ. Очевиден факт е, че днес живеем във време, когато е по-лесно да убедиш хора, които са извън Щатите, да купят нещо, което е част от идеала за Америка.
Основата на американската мода е изградена върху удобството, а колекциите на Хилфигер са въплъщение на това виждане. Заиграването на дизайнера с денди стила превръща дрехите му в гаранция за добър вкус и социален статус, а световната рецесия прави колекциите му все по-популярни
Неуморните работници там са буквално жертви на модата и получават за работата си във фабриките на големите модни компании едва 21 цента на час.
Отговорът на Томи тогава беше: "Мога да ви кажа, че ние вече не произвеждаме дрехи в тези фабрики". Но след тази категоричност екипът и камерата на Рос са изхвърлени от територията на шоуто от охраната на дизайнера, защото репортерът знае истината – Хилфигер все още използва същата фабрика!
Няколко дни след интервюто дизайнерът се извини на "Ей Би Си Нюз" за неволната "грешка" и ангажира себе си и компанията майка - Phillips Van Heusen да отделят 1 000 000 долара за реформи, гарантиращи безопасността и правата на труд на работниците във фабриката.
Дано лицемерието на модния свят намали броя на жертвите, които взема, защото би било жалко човешката суета да се окаже по-скъпа от човешкия живот.
Tоми Хилфигер
Кариерата на дизайнера е перфектен пример за това колко добре се харчи идеята за Америка, въпреки световната криза и рухването на американската мечта.
Около 70 процента от приходите на компанията са от продажби извън САЩ. Очевиден факт е, че днес живеем във време, когато е по-лесно да убедиш хора, които са извън Щатите, да купят нещо, което е част от идеала за Америка.
Основата на американската мода е изградена върху удобството, а колекциите на Хилфигер са въплъщение на това виждане. Заиграването на дизайнера с денди стила превръща дрехите му в гаранция за добър вкус и социален статус, а световната рецесия прави колекциите му все по-популярни
Прочетено: 4668 пъти