“Това, което има значение”
04 Май 2007, Петък
Източник: вестник Фактор
Повече цветове или повече дръм предизвиква името Едмонд Демирджиян? И двете, твърдят феновете и приятелите на най-добрият барабанист сред художниците, и най-добрият художник сред музикантите.
Творенията му, рисувални, от последните няколко месеца от няколко дни са достояние на столичната публика в галерията „Ракурси". Заглавието - „Това, което има значение", пък надига завесата към експерименталния свят на Еди. А той за пореден път търси значението на логиката, възторга, цвета, ритъма, удоволствието, вдъхновението, хармонията и ги пречупва през собствената си призма.
„Един предмет сам за себе си не представлява нито хубаво, нито лошо. Красотата, естетиката и интересното се състоят във взаимовръзката между обектите, а не в конкретния обект. Често казват за някоя жена, че има страхотно красиви очи. Аз смятам, че въобще няма никакви красиви очи, а по-скоро красиво съотношение и разговор между нейните очи, нейните устни, нейните страни и т. н. Самите й очи, откъснати от контекста на лицето й, най-много да свършат работа като илюстрация в някой учебник по анатомия. Опознавайки и овладявайки тази логика на видимия свят, който ни заобикаля, си казах: „Не може ли да запазя същата логика и хармония, но да заместя обектите с измислени в моето подсъзнание?", споделя Еди. Според самопризнанията му той „разказва истории", съчетавайки измислените от самия него обекти. „Това е ключът за разчитанане на посланието, заложено в моите картини", допълва Демирджиян.
Новата експозиция на артиста, който американската фондация „Полък-Краснер" удостои с приз за творци с особени заслуги в изкуството, ще бъде на разположение на ценителите в галерия „Ракурси" до 14 май. Преди малко повее от година в галерията на ул. "Шипка" 6 видяхме изложбата "Непоказвано от Едмонд", която включваше неизвестни маслени картини, рисунки с темпера, молив и акварел, създадени в периода 1971-1984 г.
От Мария Донева
Творенията му, рисувални, от последните няколко месеца от няколко дни са достояние на столичната публика в галерията „Ракурси". Заглавието - „Това, което има значение", пък надига завесата към експерименталния свят на Еди. А той за пореден път търси значението на логиката, възторга, цвета, ритъма, удоволствието, вдъхновението, хармонията и ги пречупва през собствената си призма.
„Един предмет сам за себе си не представлява нито хубаво, нито лошо. Красотата, естетиката и интересното се състоят във взаимовръзката между обектите, а не в конкретния обект. Често казват за някоя жена, че има страхотно красиви очи. Аз смятам, че въобще няма никакви красиви очи, а по-скоро красиво съотношение и разговор между нейните очи, нейните устни, нейните страни и т. н. Самите й очи, откъснати от контекста на лицето й, най-много да свършат работа като илюстрация в някой учебник по анатомия. Опознавайки и овладявайки тази логика на видимия свят, който ни заобикаля, си казах: „Не може ли да запазя същата логика и хармония, но да заместя обектите с измислени в моето подсъзнание?", споделя Еди. Според самопризнанията му той „разказва истории", съчетавайки измислените от самия него обекти. „Това е ключът за разчитанане на посланието, заложено в моите картини", допълва Демирджиян.
Новата експозиция на артиста, който американската фондация „Полък-Краснер" удостои с приз за творци с особени заслуги в изкуството, ще бъде на разположение на ценителите в галерия „Ракурси" до 14 май. Преди малко повее от година в галерията на ул. "Шипка" 6 видяхме изложбата "Непоказвано от Едмонд", която включваше неизвестни маслени картини, рисунки с темпера, молив и акварел, създадени в периода 1971-1984 г.
От Мария Донева
Прочетено: 1721 пъти