Последната холивудска 3-D анимация „Аз, проклетникът” прави крачка напред в производството на по-интелигентни филми с IBM
30 Септември 2010, Четвъртък
IBM обяви, че е работила в сътрудничество с Illumination Entertainment, за да помогне на компанията да се справи с огромните изисквания при създаването на тяхната нова супер продукция - компютърната 3-D анимация „Аз, проклетникът”.
IBM обяви, че е работила в сътрудничество с Illumination Entertainment, за да помогне на компанията да се справи с огромните изисквания при създаването на тяхната нова супер продукция - компютърната 3-D анимация „Аз, проклетникът”.
Филмът, в който главният герой Гру планира да се превърне в най-великия супер злодей, е разработен и произведен от Illumination Entertainment и предстои да излезе на екран в България на 1-ви октомври 2010 г., разпространяван от Форум Филм България.
Поради все по-голямото значение на анимационните и визуални ефекти, процесът на дигиталното преобразуване се превръща в конкурентно предимство и жизненоважна производствена способност на малки и големи студия. Процесът включва буквално стотици хиляди отделни изображения, които са създадени на ръка и преобразувани чрез дигитална анимация, за да изградят ефективно всеки отделен кадър на филма, като всичко това изисква силна изчислителна мощност.
Процесът на анимиране на „Аз, проклетникът” е генерирал 142 терабита данни - количество, което се равнява на трафика, генериран от над 118 активни потребителя на MySpace или 250 000 стрийминга на 25 милиона песни.
„Аз, проклетникът” представлява пробив в развиващия се модел за съвместно, географски-разпределено създаване на дигитални филми, което ние се гордеем да изграждаме от самото начало. Като успявахме да осигурим безпроблемно сътрудничество на творчески таланти от САЩ, Франция и други страни по цял свят с помощта на технология, ние завършихме едно масивно филмово начинание, което обикновено бива оставяно на по-големи холивудски студия, в които всички участници в процеса работят на едно и също място,” каза Крис Меледандри, продуцент на „Аз, проклетникът” и основател на Illumination Entertainment. „Благодарение на възможностите на рендериращата технология на IBM и на уменията на нашите аниматори, ние успяхме да превърнем творческата си визия в реалност чрез завършването на един чудесен и забавен филм, както и да създадем основата на една голяма производствена верига за разработване на нови проекти.”
„За IBM беше удоволствие да работи с Illumination Entertainment по този вълнуващ процес и така да подпомогне напредъка на производството на дигитални филми,” каза Стив Канепа, генерален мениджър „Медии и развлекателна индустрия” в IBM. „Комбинацията между нашите експертни познания в областта на филмовата индустрия и мощните, гъвкави и разходно-ефективни технологични решения помага да се ускори навлизането на нови дигитални технологии като 3-D в творческия процес на създаване на филми.”
Illumination се обръща към IBM и техния парижки бизнес партньор Serviware за изграждането на сървърна ферма въз основа на системата iDataPlex на IBM. Благодарение на ефективния дизайн и гъвкавата конфигурация на тази система, компанията успява да се справи с огромните изисквания на филма по отношение на изчислителната мощност, и да спести място, като удвои броя системи, които могат да работят на един-единствен IBM рак (rack). Цялото пространство, необходимо за помещаването на центъра за данни, се равнява на четири паркоместа в гаража на студиото – това представлява половината от първоначално отделеното пространство. Използваното от студиото решение iDataPlex включва иновацията Rear Door Heat eXchanger на IBM, охлаждана от врата с водно охлаждане, която позволява на системата да работи без да е необходимо да се използват климатици, като така пести до 40% от електрическата енергия, използвана в стандартните сървърни конфигурации. Като цяло, инсталацията включва 6 500 процесорни ядра.
Illumination Entertainment работи в сътрудничество с Mac Guff Ligne, парижко студио за дигитални продукции, за да завърши 12-месечната интензивна работа по графичната част и рендерирането на 3-D анимацията, която се равнява на до 500 000 кадъра на седмица. За да завърши проекта, екипът е имал нужда от бързо проектиране и изграждане на специална сървърна ферма, която да има капацитета да се справи с тежките работни потоци между 330–те члена на екипа, съставен от аниматори, продуценти и помощен персонал. За екипа на продукцията е било необходимо и ефективно от гледна точка на пространство IT решение, което е лесно за конфигуриране, управление и разширяване. За да се избегнат потенциално високите разходи за използването на климатична инсталация, свързани с денонощния непрекъснат работен режим на центъра за данни, компанията се е нуждаела и от енергоефективна технологична платформа, която IBM предоставя.
Филмът, в който главният герой Гру планира да се превърне в най-великия супер злодей, е разработен и произведен от Illumination Entertainment и предстои да излезе на екран в България на 1-ви октомври 2010 г., разпространяван от Форум Филм България.
Поради все по-голямото значение на анимационните и визуални ефекти, процесът на дигиталното преобразуване се превръща в конкурентно предимство и жизненоважна производствена способност на малки и големи студия. Процесът включва буквално стотици хиляди отделни изображения, които са създадени на ръка и преобразувани чрез дигитална анимация, за да изградят ефективно всеки отделен кадър на филма, като всичко това изисква силна изчислителна мощност.
Процесът на анимиране на „Аз, проклетникът” е генерирал 142 терабита данни - количество, което се равнява на трафика, генериран от над 118 активни потребителя на MySpace или 250 000 стрийминга на 25 милиона песни.
„Аз, проклетникът” представлява пробив в развиващия се модел за съвместно, географски-разпределено създаване на дигитални филми, което ние се гордеем да изграждаме от самото начало. Като успявахме да осигурим безпроблемно сътрудничество на творчески таланти от САЩ, Франция и други страни по цял свят с помощта на технология, ние завършихме едно масивно филмово начинание, което обикновено бива оставяно на по-големи холивудски студия, в които всички участници в процеса работят на едно и също място,” каза Крис Меледандри, продуцент на „Аз, проклетникът” и основател на Illumination Entertainment. „Благодарение на възможностите на рендериращата технология на IBM и на уменията на нашите аниматори, ние успяхме да превърнем творческата си визия в реалност чрез завършването на един чудесен и забавен филм, както и да създадем основата на една голяма производствена верига за разработване на нови проекти.”
„За IBM беше удоволствие да работи с Illumination Entertainment по този вълнуващ процес и така да подпомогне напредъка на производството на дигитални филми,” каза Стив Канепа, генерален мениджър „Медии и развлекателна индустрия” в IBM. „Комбинацията между нашите експертни познания в областта на филмовата индустрия и мощните, гъвкави и разходно-ефективни технологични решения помага да се ускори навлизането на нови дигитални технологии като 3-D в творческия процес на създаване на филми.”
Illumination се обръща към IBM и техния парижки бизнес партньор Serviware за изграждането на сървърна ферма въз основа на системата iDataPlex на IBM. Благодарение на ефективния дизайн и гъвкавата конфигурация на тази система, компанията успява да се справи с огромните изисквания на филма по отношение на изчислителната мощност, и да спести място, като удвои броя системи, които могат да работят на един-единствен IBM рак (rack). Цялото пространство, необходимо за помещаването на центъра за данни, се равнява на четири паркоместа в гаража на студиото – това представлява половината от първоначално отделеното пространство. Използваното от студиото решение iDataPlex включва иновацията Rear Door Heat eXchanger на IBM, охлаждана от врата с водно охлаждане, която позволява на системата да работи без да е необходимо да се използват климатици, като така пести до 40% от електрическата енергия, използвана в стандартните сървърни конфигурации. Като цяло, инсталацията включва 6 500 процесорни ядра.
Illumination Entertainment работи в сътрудничество с Mac Guff Ligne, парижко студио за дигитални продукции, за да завърши 12-месечната интензивна работа по графичната част и рендерирането на 3-D анимацията, която се равнява на до 500 000 кадъра на седмица. За да завърши проекта, екипът е имал нужда от бързо проектиране и изграждане на специална сървърна ферма, която да има капацитета да се справи с тежките работни потоци между 330–те члена на екипа, съставен от аниматори, продуценти и помощен персонал. За екипа на продукцията е било необходимо и ефективно от гледна точка на пространство IT решение, което е лесно за конфигуриране, управление и разширяване. За да се избегнат потенциално високите разходи за използването на климатична инсталация, свързани с денонощния непрекъснат работен режим на центъра за данни, компанията се е нуждаела и от енергоефективна технологична платформа, която IBM предоставя.
Прочетено: 4278 пъти